Iklan

iDevAffiliate

Friday, June 4, 2010

Melabur dalam ASB adalah harus


Dalam majalah Personal Money edisi bulan Jun 2010 yang bertajuk "Triple Your Ringgit" amat menarik perhatian saya dan membelinya. Semenjak 2005 saya membeli majalah ini untuk menambah pengetahuan saya dalam bidang pengurusan kewangan. Jadikan majalah ini salah satu bahan bacaan anda. Dalam ruangan islamic financial planning by Mahadzir Ahmad , memaparkan satu isu tentang pelaburan ASB, apa yang mengejutkan saya dalam senarai kompeni yang PNB melabur untuk ASB terdapat 4 kompeni yang tidak mematuhi syariah compliant, iaitu Malayan Banking, F&N Holdings , PNB Structured Fund dan British American Tobacco. Didapati sebanyak 28.15% pelaburan adalah Malayan Banking. Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia juga telah mengeluarkan fatwa bahawa melabur dalam ASB hukumnya HARUS......tepuk dada tanyalah IMAN....

No comments:

Post a Comment

Strategi Pelaburan Berjaya

Assalamualaikum wbt... Setiap minggu grup kumpulan saya ada mesyuarat mingguan untuk perunding2 sepenuh masa.  Pagi ni saya nak berkongsi ...